راه حل های مفید استفاده از درب منهول با کیفیت برتر برای بنادر و فرودگاه ها

درب منهول

فرودگاه‌ های شهری و بنادر دریایی بیشترین استفاده را از درب ‌های منهول دارند. درب های منهول در ریخته گری ها تولید می شوند و عملیات روان و ایمن را تضمین می کنند. سیستم زهکشی فرودگاه نقش حیاتی دارد. اگر باند فرودگاه از آب پر شده باشد، ممکن است برخاست و فرود پرواز ها به خطر بیفتد. باز هم، جا به جایی بار های سنگین در فرودگاه و بندر دریایی نیازمند زیر ساخت هایی است که با حفظ استاندارد های کیفیت بالا و ظرفیت تحمل فشار زیاد طراحی شده باشد.

برای پاسخگویی به این نیاز ها، شرکت پایپ گستر درب های منهول از چدن تولید می کند که می تواند در برابر جریان آب های سطحی مقاومت کند و شوک ناشی از ترافیک سنگین روزمره را جذب کند.

از بدو تأسیس، سازمان شاهد سیر چشمگیر به سوی رشد، شکوفایی و نو آوری درب منهول بوده است. گروه صنعتی پایپ گستر با رعایت استاندارد های بین المللی کیفیت محصول، روابط تجاری خود را با حداقل پنجاه کشور به اشتراک می گذارد. موفقیت آن را می توان به شیوه ها و امکانات تجاری استراتژیک آن اختصاص داد. این شرکت با کارخانه تولیدی در مکان ‌های مطلوب منهول های با کیفیت و شکل ‌پذیری را طراحی و تولید می ‌کند. این کارخانه با بیش از 100000 تن ظرفیت ذوب، راه حل های منهول و درب منهول با کیفیت عالی را برای فرودگاه ها و بنادر طراحی و تولید می کنند. شرکت پایپ گستر برای دستیابی به تولید منهول ها و درب منهول های فرودگاهی، در راستای هدفی یکپارچه و پیشرو برای ارائه محصولات با کیفیت برتر و استاندارد های بین المللی تلاش می کند. فرهنگ انجام تحقیق و توسعه مداوم به مشتریان کمک می ‌کند بهترین راه‌ حل ‌های پیشرفته را که از فناوری به ‌روز و طراحی معاصر تهیه می ‌شوند، ارائه دهند.

این شرکت درب منهول های با کیفیت عالی تولید می کند که مطابق با خواسته های مشتریان نیز سفارشی می شود. طیف گسترده ای از محصولات برای برآوردن نیاز های بخش های مختلف در صنایع طراحی شده اند که در آن کیفیت ریخته گری ها توسط تیمی از کارشناسان حرفه ای حفظ می شود که محصولات را در سطح جهانی پذیرفته اند.

معرفی انواع درب منهول

درب منهول در طرح ‌ها و مواد مختلف ظاهر می‌ شوند، که هر کدام مجموعه متفاوتی از ویژگی ‌ها و مزایا را ارائه می ‌کنند. علاوه بر ابعاد پوشش، ماده‌ای که در ساخت آن مورد استفاده قرار می گیرد از اهمیت بالایی برخوردار است. این جنس ماده درب منهول است که مشخص می ‌کند چه حجمی از بار را می تواند پوشش دهد. آب و هوا می‌ تواند تست زمان را تحمل کند. امروزه درب منهول مرکب  به خاطر توانایی بالای آن و گستره زندگی بالا تر نسبت به پوشش چدن سنتی محبوبیت زیادی کسب کرده ‌است.

درب منهول با توجه به جنس ماده ای که در آن ها به کار برده می شود متفاوت هستند. انواع درب منهول عبارت است از:

1.     درب منهول فلزی شامل:

·        آهن

·        فولاد

·        کاپوزیت

·        کوپلیمری

·        نانوکامپوزیت

·        چدن (داکتیل و خاکستری)

2.     درب منهول بتنی شامل:

·        بتن معمولی

·        بتن تقویت شده به کمک الیاف فولادی یا بتن مسلح

3.     درب منهول کامپوزیتی شامل:

·        FRP یا GRP

FRP یا GRP پلاستیک تقویت شده با فیبر، بهترین ماده کامپوزیت است که برای ایجاد درب منهول استفاده می ‌شود. عناصری مثل رزین پلی استر اشباع نشده، فیبر شیشه‌ ای، کوارتز و دو نوع ماده افزودنی دیگر دارد. روش تولید آن‌ ها بسیار پیچیده است. در مقایسه با پوشش  SMC ، پوششFRP  دارای یک سطح خوب است و توانایی بار بسیار بالایی می باشد.

·        BMC

از ترکیب BMC و قالب سازی، نوعی ماده مرکب بدست می آید که برای تولید BMC استفاده می ‌شود. عناصری که در ساخت این درب منهول استفاده می ‌شوند شامل رزین ‌های پلی استر اشباع ‌نشده، فیبر شیشه ‌ای، کربنات کلسیم و میله‌ های فولادی هستند. روش تولید این نوع درب منهول بسیار ساده است و هزینه زیادی ندارد. مزایای درب منهول BMC این است که آن‌ ها سطح صافی دارند و رنگ یک دست آن‌ ها شبیه پلاستیک است. با این حال، قابلیت بار این درب منهول ها در سمت پایین است و آن‌ ها مستعد اصطکاک هستند.

·        SMC

SMC یا صفحه قالب ریزی ترکیب دیگری از مواد مرکب است. عناصری که در ساخت این درب منهول ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند شامل رزین‌ های پلی استر، پنج لیره ا‌یی، کربنات کلسیم و مقدار کمی مواد افزودنی هستند. روش تولید درب منهول SMC کمی پیچیده و تا حدودی برگرفته از پوشش BMC است. همچنین این روش پر هزینه است. درب منهول SMC ، سطح صافی دارد و توانایی تحمل بار آن  بسیار خوب می باشد.

اهمیت استفاده از درب منهول ها

روکش منهول با وزن متوسط ​​50 کیلو گرم (110 پوند) در هنگام عبور ترافیک از روی آن ها در جای خود قرار دارد و بدون ابزار مناسب به راحتی جا به جا نمی شود. این موارد به جلوگیری از حوادث ناشی از منهول های باز کمک می کند.

درب های سنگین منهول نیز به سرکوب و جلوگیری از بوی بد ناشی از منهول های زیر آن ها کمک می کند.

درب منهول در واقع یک جزء اصلی در هر شبکه فاضلاب و زهکشی است. این درب ها در سیستم های فاضلاب و زهکشی خانگی و صنعتی استفاده می شوند. منهول ها کار هایی زیادی دارند و فقط  محدود به ایجاد دسترسی به تونل های بزرگ نمی شوند. هنگام استفاده از درب منهول، می توان جهت، قطر لوله و شیب هر خط فاضلاب و زهکشی را تغییر داد. به طور سنتی، در گذشته در بیشتر کشور ها نظیر هند درب منهول با استفاده از بتن و آجر ساخته می شد. اما پساب های صنعتی، آب های زیر زمینی، مواد شیمیایی و گاز ها همیشه سبب ایجاد ترک و نشت در این نوع از درب ها می شدند.

بنابراین منهول های بتنی و آجری در دنیای امروز و با رشد فناوری چندان مثل گذشته محبوبیت ندارند و اغلب پیمانکاران و مجریان فاضلاب در پروژه های جدید خود از منهول های پلی اتیلن استفاده می کنند. استفاده از منهول های پلی اتیلن PE که طبق آخرین و جامع ترین استاندارد اروپا (EN 13598 -2) طراحی و تولید شده اند روز به روز بیشتر می شود. این منهول ها دارای سابقه اثبات شده با مزایای بسیاری نسبت به منهول های آجری یا بتنی معمولی هستند. برای خرید لوله پلی اتیلن و همین طور درب منهول پلی اتیلن می توانید با کارشناسان فروش ما در شرکت پایپ گستر تماس بگیرید.

شرکت پایپ گستر در معرفی نو آورانه منهول های پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) برای استفاده در سیستم های فاضلاب، شیرابه های دفن زباله و سیستم های جمع آوری آب باران و سایر برنامه های سطح زیرین پیشگام است. با استفاده از ویژگی ها و مشخصات روزافزون پلی اتیلن، منهول های پلی اتیلن از سازگاری و  انعطاف بالا برای جایگزینی با منهول های بتنی سابق برخوردار هستند.

برای تهیه و خرید انواع درب منهول می ‌توانید از شرکت ‌های تولیدی معتبر همانند شرکت بزرگ پایپ گستر کمک بگیرید. شما می ‌توانید به وب ‌سایت شرکت پایپ گستر مراجعه کرده و ضمن آشنایی با خدمات متنوع و سابقه درخشان شرکت پایپ گستر در زمینه تولید انواع محصولات از جمله درب منهول، منهول، منهول پلی اتیلن، سپتیک تانک پلی اتیلن و ... سفارشات خود را در حجم ‌های انبوه از طریق سایت به راحتی ثبت کرده و درخواست‌ های خود را مبنی بر خرید انواع محصولات به کارشناسان شرکت اعلام نمایید.

برای ثبت سفارش انواع درب منهول با ما در تماس باشید: 09126721109 02144374305